PARAFIALNA PIELGRZYMKA DO FRANCJI I HISZPANII 4-13.10.2019

• 0

Relacja księdza Proboszcza

12 X 2019

Ostatnim miejscem na pielgrzymim szlaku było miasteczko Ars, zwiazane z posługą kapłańską św. Jana Marii Vianney.

11 X 2019

Podróż do La Salette. Poranny wschód słońca.

W godzinach popołudniowych dotarliśmy do La Salette, gdzie w przepięknej scenerii alpejskich szczytów znajduje się sanktuarium Płaczącej Madonny. Matka Boża w tym miejscu objawiła się dwójce dzieci Maximowi i Melanii, zostawiając swoje przesłanie dla swojego ludu. Wieczorem mieliśmy Mszę świętą.

10 X 2019

Rano po śniadaniu udaliśmy się stateczkiem do średniowiecznej Tossa de Mar. Zobaczyliśmy starówkę oraz fortyfikacje obronne z XII wieku. Następnie mieliśmy czas wolny, możliwość zrobienia zakupów w katalonskiej bodedze, a po powrocie do hotelu wyjścia na plażę.

9 X 2019

Prawie cały dzień spędziliśmy w stolicy Katalonii – Barcelonie. Zobaczyliśmy między innymi katedrę św. Eulalii – przy jej grobie odprawiliśmy Mszę św.; słynna, ciagle budowaną świątynię – Sagrada Familia; Pałac Królewski, pomnik Kolumba, reprezentacyjną ulicę miasta Las Ramblas czy też część olimpijską miasta.

8 X 2019

Po opuszczeniu Lourdes zatrzymaliśmy się po drodze na Górze Montserrat. Zobaczyliśmy benedyktyński klasztor z figurką Czarnej Madonny, który położony jest na wysokim wzgórzu z pięknymi widokami. Tam byla Msza św. Wieczorem dotarliśmy do hotelu na hiszpańskim wybrzeżu Costa Brava.

7 X 2019

Wczorajsza relacja została zakończona słowami ostatniej zwrotki pieśni, której tekst i muzykę napisali nasi parafianie. Dzisiaj cały dzień spędziliśmy w Lourdes. Rano uczestniczyliśmy we Mszy św. sprawowanej w Grocie Objawień. Było też zwiedzanie i czas wolny, a o 21.00 wzięliśmy udział w Procesji Różańcowej. Duchowe przeżycia ogromne.

6 X 2019

Po śniadaniu wyruszyliśmy w kierunku Lourdes. Po drodze zatrzymaliśmy się w Rocamadour, miasteczku położonym pośród majestatycznych skał. Nawiedziliśmy sanktuarium Czarnej Madonny, gdzie zgodnie z legendą założył swą pustelnię św. Amadour. W godzinach wieczornych dotarliśmy do Lourdes. „Ten szlak nasz pielgrzymi to nie krótka droga; prowadzi nas wiara, co sił nam dziś doda; do Ciebie, o Matko, zmierzamy z ochotą, dziękując dziś za to, żeśmy są wspólnotą”.

5 X 2019 r.

Po noclegu spędzonym w pobliżu Stuttgartu, udaliśmy się w dalszą drogę. Przybyliśmy do Nevers, w Burgundii, w którym spędziła ostatnią część swojego życia św. Bernadetta. W klasztorze św. Gildarda, gdzie znajduje się jej cudownie zachowane ciało, odprawiliśmy Msze św.

4 X 2019 r.

W pierwszym dniu naszego pielgrzymowania nawiedziliśmy Górę św. Anny. Tutaj w sanktuarium św. Anny została odprawiona Msza św. na rozpoczęcie pielgrzymki, o jej szczęśliwy przebieg i duchowe owoce.